راهکار برای تمیز کردن استخر + مراحل نظافت آن

راهکار برای تمیز کردن استخر + مراحل نظافت آن

نوشته شده توسط امیر صالحی
1403/03/08
20 بازدید

تمیز کردن استخر

تمیز کردن استخر باعث می‌شود استخر زیبا و درخشان شود و زمانی که در استخر در حال شنا کردن هستید، می‌توانید تلالو نور خورشید در کف آن را تماشا کنید و این مسئله خاطرات شما را در استخر ماندگار می‌کند. با توجه به این مسئله که در استخر همیشه آب زیادی وجود دارد، در صورتی که به نظافت آن توجه نشود، امکان رشد خزه، جلبک و آلودگی‌های مختلف وجود دارد. از طرف دیگر، عدم تمیز کردن استخر باعث بوی بسیار بدی در محیط می‌شود که آزاردهنده است. برای تمیز کردن کف استخر باید از مواد تمیز کننده مناسب استفاده کنید. مراقب باشید که مواد تمیز کننده استخر را از مراکز معتبر تهیه کنید که به ساختار و کاشی‌های کف استخر آسیب وارد نکند. در صورتی که در این زمینه تخصص کافی ندارید یا احساس می‌کنید که این کار برای شما دشوار است، بهتر است از یک تیم متخصص کمک بگیرید. استخر باید به قدری تمیز شود که شما بتوانید کف آن را به خوبی مشاهده کنید و حتی وسوسه شوید که خود را در آب بیندازید و شنا کنید. پاک رویال خدماتی مشابه تمیز کردن استخر  و نظافت و پذیرایی ارائه می‌دهد

 راهکار برای تمیز کردن استخر

تمیز کردن استخر با توجه به راهکارهای متعددی انجام می‌شود و شما می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. یکی از مواردی که در رابطه با تمیز کردن استخر باید مد نظر قرار دهید، اندازه استخر است. برخی از استخرها کوچک هستند و تمیز کردن آنها با روش‌های ساده و خانگی امکان پذیر است. برخی از استخرها بزرگ هستند و شما برای تمیز کردن آنها نیاز به روش‌های پیچیده دارید. به طور مثال، شما می‌توانید با یک قلاب برگ یا کثیفی‌های دیگر را از روی سطح آب بگیرید و سپس، با استفاده از طی لبه‌های استخر را تمیز کنید. همچنین، می‌توانید هر چند وقت یکبار آب استخر را خالی کنید و کف استخر را با مواد شوینده مناسب بشویید. اما اگر استخر بزرگ باشد یا استخر در یک سالن ورزشی باشد، این کار باید توسط یک متخصص یا فرد ماهر انجام شود تا تمامی آلودگی‌ها از سطح استخر بروند و مشکلی برای دیگران به وجود نیاید.

مراحل نظافت استخر

تمیز کردن استخر باید بر اساس اصول و قواعد صورت گیرد و افرادی که وظیفه این کار را بر عهده دارند، برای تمیز کردن آن باید به مراحل خاصی توجه داشته باشند که به صورت زیر هستند:
پاکسازی سطح استخر: برای شروع کار، ابتدا باید سطح استخر را پاکسازی کرد. این بخش با جمع آوری زباله‌ها، برگ‌ها و سایر آلاینده‌های سطحی روی آب و لبه‌های استخر شروع می‌شود و اهمیت بسیار زیادی در روند تمیز شدن استخر دارد.
تعویض یا تمیز کردن فیلترهای تصفیه در استخر: در هر استخر معمولا فیلترها و پمپ‌هایی وجود دارند که آب را به درون استخر پمپاژ می‌کنند و باید به صورت دوره‌ای تمیز شوند. بهتر است ساختار فیلترها بررسی شوند و هر گونه آلودگی از سطح آنها تمیز شود.
بررسی سیستم تصفیه آب: سیستم تصفیه آب استخر شامل کلریناتورها، pH مترها و موارد دیگر است که باید مورد بررسی قرار گیرند و هرگونه آلودگی از سطح آنها برداشته شود.
تمیز کردن لبه‌ها و کف استخر: لبه‌ها و کف استخر نیز نیاز به تمیزی دارند. افراد می‌توانند با استفاده از برس‌های ویژه و مواد شوینده مناسب، لبه‌ها و کف استخر را تمیز کنند.
بررسی و تعویض آب استخر: آب استخر باید به طور دوره‌ای تعویض شود تا مقدار کلر و pH مناسب در آب حفظ شود. مقدار دقیق تغییر آب بستگی به ابعاد و میزان استفاده از استخر دارد. تنظیم کلر و پی‌اچ آب به حفظ بهداشت آب و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و آلیاژن‌ها کمک می‌کند.

 

Image

 

زمان مناسب برای تمیز کردن استخر

تمیز کردن استخر به میزان استفاده از آن بستگی دارد. اما معمولا پیشنهاد می‌شود که آب استخر را هفته‌ای یکبار تعویض کنید. آب استخر زمانی قابل استفاده است و شنا کردن در آن مشکلی را به وجود نمی‌آورد، که این آب تمیز و شفاف باشد و تلالو نور را به خوبی نشان دهد. در صورتی که آب استخر کدر شده است یا بوی دارد، باید بدانید که شنا کردن در آن مضر است و می‌تواند حامل بیماری‌های مختلفی باشد. بنابراین، این مسئله را باید جدی بگیرید و به تمیز آب اهمیت زیادی بدهید تا بتوانید محیط شاد و مفرحی را ایجاد کنید. 

چگونه بهترین مواد شوینده استخر را انتخاب کنیم؟

برای تمیز کردن استخر نیازمند مواد شوینده هستید. اما باید بدانید که استفاده از هر نوع شوینده‌ای برای از بین بردن آلودگی‌های آن مناسب نیست و نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. یکی از مواد شوینده‌ای که برای شستشوی استخر به آن نیاز دارید، کلر است. کلر می‌تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده بسیار قوی عمل کند و سرسخت‌ترین میکروب‌ها را از بین می‌برد و به سلامت محیط استخر کمک می‌کند. مواد دیگری را که می‌توانید برای تمیز کردن این محیط به کار ببرید، به شرح زیر هستند:
شوینده‌های اسیدی: شما برای تمیز کردن این محیط می‌توانید از شوینده‌های اسیدی استفاده کنید. این شوینده‌ها هر گونه آلودگی را که در اثر تجمع آب به وجود آمده‌اند از بین می‌برند و کف استخر کاملا تمیز می‌شود. 
جلبک کش‌ها: یکی دیگر از شوینده‌هایی که برای تمیز کردن محیط استخر باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از جلبک کش‌ها برای جلوگیری از رشد جلبک‌ها است.
برای تمیز کردن استخر باید به ابعاد استخر توجه داشته باشید و راهکار مناسب را با توجه به آن انتخاب کنید. استفاده از مواد شوینده مناسب نیز بسیار مهم است.
 

نظرات کاربران
نظرتان را با ما در میان بگذارید

شما در پاسخ به

نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
افزودن نظر
لطفا یک نظری بنویسید
شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

شستن پرده شستشوی پرده کاری است که همه افراد در طی سال باید... "بیشتر بخوانید"
نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که به تمیز کردن خانه اهمیت... "بیشتر بخوانید"
تمیز کردن لکه روی مبل |  ترفند از بین بردن...

تمیز کردن لکه روی مبل | ترفند از بین بردن...

مبل یکی از مهمترین المان‌هایی است که هر دکوراسیون برای اینکه... "بیشتر بخوانید"
بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

تمیز کردن خانه  تمیز کردن خانه ممکن است در ابتدا کمی دشوار... "بیشتر بخوانید"
کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی  کرکره برقی یکی از درب‌های مدرنی است که... "بیشتر بخوانید"
کارگر نظافت شرکت

کارگر نظافت شرکت

نیاز به کارگر نظافت شرکت دارید؟ نیاز به کارگر نظافت در یک... "بیشتر بخوانید"
چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم دوربین مداربسته باید به درستی نصب... "بیشتر بخوانید"
نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل یک کار مهم و ضروری است که باید به طور منظم انجام شود.... "بیشتر بخوانید"
نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال تلفن سانترال یکی از بزرگترین خدماتی است... "بیشتر بخوانید"
آموزش  رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان شاید شما بارها شنیده باشید که... "بیشتر بخوانید"