بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

نوشته شده توسط یگانه نجفی
1403/05/14
19 بازدید

تمیز کردن خانه 

تمیز کردن خانه ممکن است در ابتدا کمی دشوار و زمان‌بر به نظر برسد. اما اگر با فوت و فن تمیز کردن خانه آشنا باشید، می‌توانید به سرعت و در زمان محدود، خانه را تمیز کنید و حس خوبی را در خانه داشته باشید. بهتر است بدانید بر اساس مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته است، هر چقدر محیطی که زندگی می‌کنید، تمیزتر باشد، روحیه شما بیشتر خواهد شد. دستمال میکروفایبر یکی از ابزاری است که تمامی افرادی که می‌خواهند خانه خود را تمیز کنند، به آن نیاز دارند. این دستمال نیازی به مواد پاک کننده ندارد و زمانی که آن را خیس کنید، می‌تواند آلودگی را از روی سطوح تمیز کند. بنابراین، بهتر است تمامی سطوح را با این دستمال پاک کنید که در وقت شما صرفه‌جویی شود. اگر احساس می‌کنید در سطحی چربی وجود دارد، مقداری جوش شیرین را در آب حل کنید و بر روی سطح قرار دهید. جوش شیرین به بافت چربی نفوذ می‌کند و آن را سریعا از بین می‌برد. فوت و فن تمیز کردن خانه بسیار زیاد است که در ادامه به معرفی مابقی آنها می‌پردازیم. برای دریافت خدمات نظافت و پذیرایی از طریق سایت پاک رویال اقدام کنید.

ترفندهای سریع نظافت خانه‌های بزرگ 

تمیز کردن خانه‌های بزرگ دشوار است و افراد می‌گویند باید زمان زیادی را به این کار اختصاص دهند. یکی از مهمترین مواردی که همواره توصیه می‌شود صاحبان خانه‌های بزرگ به آن توجه داشته باشند، تمیزی مستمر خانه است. شما هرگز نباید اجازه دهید که خانه برای مدت طولانی کثیف بماند و به آن رسیدگی نشود. زیرا در این شرایط تمیز کردن آن دشوار خواهد بود و ممکن است به چندین روز زمان نیاز داشته باشد. 

روبالشتی‌ها را هر ماه بشویید!

با توجه به این موضوع که روبالشتی‌ها دائما با سر در تماس هستند و باید به نظافت انها توجه شود، توصیه می‌شود برای تمیز کردن خانه، هر ماه روبالشتی‌ها را بشویید. اگر به صورت مرتب و ماهیانه این کار را انجام دهید، این کار به یک روتین تبدیل می‌شود و خانه کثیف نمی‌شود. 

قفسه‌ها را هفتگی تمیز کنید!

گرد و خاک ممکن است به سطوح مختلف قفسه‌ها نفوذ کنند و زیبایی آنها را تمیز می‌کنند. در صورتی که میزان گردوخاک در قفسه‌ها زیاد شود، تمیز کردن آن دشوار خواهد بود. برای جلوگیری از این کار، قفسه‌ها را هفتگی تمیز کنید. زمانی که به صورت هفتگی آنها را تمیز می‌کنید، گردوخاک حجم زیادی ندارد و به سرعت کار تمام می‌شود.

سرویس بهداشتی را هر روز بشویید!

یکی از مهمترین نکاتی که در تمیز کردن خانه باید به آن توجه داشته باشید، شستشوی روزانه سرویس بهداشتی است. بهتر است بدانید افراد روزانه با سرویس بهداشتی سروکار دارند و اگر این سرویس تمیز نشود، ممکن است باعث بیماری شود. برای شستشوی سرویس بهداشتی از شوینده‌های قوی استفاده کنید. با انجام روزانه این کار سرویس همیشه تمیز خواهد بود و این کار ممکن است تنها 10 دقیقه از وقت شما را بگیرد. همچنین، قوطی‌های تمام شده شامپو یا هر محصول دیگر را در سرویس بهداشتی نگهداری نکنید.

به محیط توجه کنید!

بهتر است بدانید با توجه به این موضوع که شما در خانه هستید، ابتدا باید به محیط توجه کنید و ببینید که برای تمیز کردن خانه باید از کجا شروع کنید. ممکن است متوجه شوید که دیوارها کثیف شده‌اند. قبل از آنکه بگذارید این کثیفی برای مدت طولانی بماند و تمیز کردن آن زمان‌بر باشد، بهتر است سریعا دست به کار شوید و آلودگی‌ها را از بین ببرید.

بهترین محصولات نظافتی خانگی 

برای اینکه بتوانید به تمیز کردن خانه ادامه دهید و از این کار به نتایج دلخواه برسید، باید به محصولات مناسب دسترسی داشته باشید. برخی از این محصولات به شرح زیر هستند:
دستمال میکروفایبر: این دستمال حاوی مواد آنتی باکتریال است و می‌تواند تمامی آلودگی‌ها را از بین ببرد. با استفاده از این دستمال، دیگر نیازی به شوینده نخواهید داشت. 
شوینده‌های ملایم: شوینده‌های ملایم، مانند شیشه‌شورها، باعث می‌شوند که آلودگی‌ها هر چه سریعتر از روی سطوح پاک شوند. بهتر است بدانید بر روی سطوح آهنی یا چوبی باید از شوینده مخصوص استفاده کنید. 
شوینده‌های قوی: شوینده‌های قوی برای شستشوی سرویس‌های بهداشتی گزینه مناسبی هستند. این شوینده‌ها را باید از برندهای معتبر تهیه کنید. 
جرم گیر: گاهیی ممکن است در برخی از سطوح جرم وجود داشته باشد. در این شرایط، باید جرم گیر داشته باشید تا بتوانید جرم‌ها را به طور کامل از بین ببرید. 
شامپو فرش: شامپو فرش برای شستشو فرش مناسب است. اگر در تراس یا بخشی از خانه خود چمن مصنوعی دارید، می‌توانید از شامپو فرش برای تمیز کردن آن استفاده نمایید.
لکه‌بر: محصولات لکه‌بر برای از بین بردن انواع لکه که در سطوح مختلف به وجود می‌آیند، مناسب هستند.

راهنمای نظافت اتاق‌های بزرگ 

تمیز کردن خانه در اتاق‌های بزرگ کار ساده‌ای نیست، اما اگر به چندین نکته توجه داشته باشید، می‌توانید این پروسه را به خوبی پیش ببرید و از خستگی خود بکاهید:
ابتدا وسایلی را که باعث نامرتب شدن خانه شده‌اند، جمع کنید و هر یک را در سر جای خود قرار دهید. 
اگر احساس می‌کنید که گردوغبار در محل وجود دارد، با استفاده از دستمال میکروفایبر محیط را تمیز کنید. 
نیازی نیست که هر روز محیط را جارو بکشید. اگر اتاق کثیف است، جارو بکشید. در غیراینصورت، نیازی به این کار نیست. برای جارو کشیدن بهتر است هر هفته این کار را انجام دهید تا خانه تمیز بماند. زیرا در صورتی که زمان زیادی از جارو کردن خانه بگذرد، جارو کشیدن بسیار دشوار خواهد بود. 
به صورت ماهیانه، از شامپو مبل استفاده کنید و لکه‌هایی را که بر روی مبل به وجود آمده‌اند، تمیز کنید. اینکار باعث می‌شود محیط همیشه تمیز باشد. 
اگر در اتاق سطل کوچکی وجود دارد که آشغال‌ها را درون آن می‌ریزید، بهتر است هر روز این سطل را تمیز کنید تا خانه همیشه تمیز به نظر برسد. 
به محض اینکه از خواب بلند شدید، ابتدا تخت را تمیز کنید. اجازه ندهید که تخت کثیف و نامرتب باشد. 

Image

چک لیست نظافت خانه‌های بزرگ

برای تمیز کردن خانه‌ می‌توانید از چک لیست زیر پیروی کنید:
ابتدا سرویس‌های بهداشتی را تمیز کنید. 
محل را جارو بکشید و بعد گردگیری کنید. با جاروکشیدن گردوغبار بلند می‌شود و بر روی وسایل مختلف می‌نشیند. پس از اتمام جارو کشیدن، می‌توانید تمامی گردوغبارها را از بین ببرید و محیط را تمیز کنید. 
سپس، کفپوش را تی بکشید. توصیه می‌شود برای تمیز کردن کفپوش هر چند وقت یکبار از مواد شوینده استفاده کنید. 
سپس به سراغ آشپزخانه بروید. 
تمیز کردن آشپزخانه یک پروسه طولانی است و اگر این محیط کثیف باشد، ممکن است به دو یا سه روز زمان نیاز باشد. اولین کاری که باید انجام دهید، شستشوی ظروفی است که در آشپزخانه هستند. در صورتی که ماشین ظرفشویی دارید، برای کاهش زمان تمیز کردن خانه بهتر است از آن استفاده نمایید. سپس، به سراغ کابینتها بروید و فضای داخلی آنها را تمیز کنید. اگر فضای کابینت چرب است، باید از لکه‌برهای قوی استفاده کنید. ترکیب جوش شیرین و آب نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای از بین بردن لکه‌ها باشند. پس از آن، باید یخچال را تمیز کنید و بعد به سراغ تمیز کردن وسایل برقی دیگری که در آشپزخانه وجود دارند، بروید. تمیز کردن گاز و هود را به مرحله آخر موکول کنید. در صورتی که هود کثیف است، آن را باز کنید و چربی‌های درون آن را بشویید. البته باید بدانید اگر دائما آشپزخانه را تمیز کنید، نیازی نیست که یک دفعه وقت زیادی را برای شستشوی آن بگذارید.

نظرات کاربران
نظرتان را با ما در میان بگذارید

شما در پاسخ به

نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
افزودن نظر
لطفا یک نظری بنویسید
شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

شستن پرده شستشوی پرده کاری است که همه افراد در طی سال باید... "بیشتر بخوانید"
نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که به تمیز کردن خانه اهمیت... "بیشتر بخوانید"
تمیز کردن لکه روی مبل |  ترفند از بین بردن...

تمیز کردن لکه روی مبل | ترفند از بین بردن...

مبل یکی از مهمترین المان‌هایی است که هر دکوراسیون برای اینکه... "بیشتر بخوانید"
بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

تمیز کردن خانه  تمیز کردن خانه ممکن است در ابتدا کمی دشوار... "بیشتر بخوانید"
کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی  کرکره برقی یکی از درب‌های مدرنی است که... "بیشتر بخوانید"
کارگر نظافت شرکت

کارگر نظافت شرکت

نیاز به کارگر نظافت شرکت دارید؟ نیاز به کارگر نظافت در یک... "بیشتر بخوانید"
چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم دوربین مداربسته باید به درستی نصب... "بیشتر بخوانید"
نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل یک کار مهم و ضروری است که باید به طور منظم انجام شود.... "بیشتر بخوانید"
نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال تلفن سانترال یکی از بزرگترین خدماتی است... "بیشتر بخوانید"
آموزش  رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان شاید شما بارها شنیده باشید که... "بیشتر بخوانید"