نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال

نوشته شده توسط عماد اوجانی
1403/04/02
21 بازدید

نحوه نصب تلفن سانترال داری مراحل مختلفی است که با تعریف کردن داخلی‌ها و نصب کابل‎ها و اتصالات آغاز می‌شود. بهتر است بدانید که این تلفن نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه‌ها دارد و می‌تواند خطوط مناسب را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.

نحوه نصب تلفن سانترال

تلفن سانترال یکی از بزرگترین خدماتی است که شرکت‌ها برای مدیریت کارکنان و مشتریان خود به آن نیاز دارند. به همین دلیل، نحوه نصب تلفن سانترال باید به درستی صورت گیرد تا بتواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد. با نصب سانترال، هر بخش یا هر واحد دارای خطوط تلفن است و افراد می‌توانند ارتباط داخلی با یکدیگر داشته باشند. بهتر است بدانید که روش نصب آن بسیار حساس است و کسانی که دارای تخصص ویژه در این زمینه هستند، می‌توانند آن را به خوبی انجام دهند. انتخاب محل نصب مناسب برای تلفن سانترال بسیار مهم است و به ایجاد محیطی مناسب کمک می‌کند. این محل باید به دور از رطوبت یا نویز باشد تا در کار تلفن اختلال ایجاد نکند. همچنین، قبل از نصب این تلفن، باید نقشه تلفنی به درستی ایجاد شده باشد تا در زمان نصب، خطوط به بخش‌های مورد نیاز اختصاص پیدا کنند. برقکاری و سیم بندی خارجی و داخلی تلفن سانترال نیز اهمیت زیادی دارد و باید به درستی اجرا شود. در این مطلب پاک رویال به بررسی این تلفن می پردازد.

Image


 آشنایی اولیه با دستگاه و تلفن سانترال

قبل از آنکه بخواهیم در مورد نحوه نصب تلفن سانترال صحبت کنیم، بهتر است کمی با این تلفن آشنا شویم. دستگاه و تلفن سانترال برای مدیریت خطوط داخلی یک شرکت به کار می‌رود و می‌تواند بخش‌های مختلف کاری را به یکدیگر ارتباط دهد. بهتر است بدانید که هدف اصلی نصب تلفن سانترال در یک شرکت کاهش هزینه‌هاست و این تلفن با تخصیص خط به هر بخش به خوبی توانسته است از عهده این کار بر بیاید. در سیگنال‎های آنالوگ، بر خلاف تلفن‌های سانترال، برقراری تماس‎های خروجی از طریق سیستم تلفن قدیمی یا همان پست‌ها امکان پذیر است. اما در تلفن‌های سانتارل تمامی مبادلات از طریق شبکه صورت می‌گیرد که گام بلندی در جهت افزایش رضایت و مدیریت خطوط تلفن در شرکت‌ها به شمار می‌رود.
 

نحوه نصب تلفن سانترال

اولین قدم در نحوه نصب تلفن سانترال با اتصال خطوط شهری به دستگاه سانترال آغاز می‌شود. برای اینکار، س.مت تلفم در سوارخ‌های میانی قرار می‌گیرد ( محل نصب با عبارت CO نشان داده شده است). مراحل بعدی نحوه نصب تلفن سانترال به صورت زیر هستند:
•    پس از آنکه اولین مرحله را که در بالا به آن پرداختیم، پشت سر گذاشتید، باید داخلی‌ها را تعریف کنید. سپس، با توجه به این داخلی‌ها، کابل‌‎ها و رشته سیم مورد نیاز میان تلفن سانترال و خروجی آن برقرار می‌شود. این کار نیازمند دانش و تخصص کافی است و نباید کار خود را به دست افراد بی‌تجربه بسپارید. 
•    پس از نصب سوکت‌های خطوط داخلی، باید دکمه پاور سانترال را انتخاب کنید. پس از آنکه چراغ دستگاه و کنترل داخلی‌ها روشن شد، دستگاه را به صورت برنامه ریزی سانترال با کامپیوتر یا برنامه ریزی سانترال با استفاده از یک تلفن مدیریتی تنظیم کنید. 
این مراحل در نحوه نصب تلفن سانترال بسیار مهم هستند و باید به خوبی اجرا شوند. زیرا در صورتی که در یکی از این مراحل اشتباهی پیش بیاید، ممکن است که کارکرد تلفن سانترال تحت تاثیر قرار گیرد. 

نکاتی در مورد حفظ و نگهداری سیستم پس از نصب سانترال

در روند نحوه نصب تلفن سانترال، باید به برخی از نکات ایمنی توجه داشته باشید تا بتوانید این تلفن‌ها را برای مدت طولانی در محیط کاری خود به کار ببرید و از آنها برای مدیریت بخش‌های مختلف کار استفاده نمایید. در ادامه، به معرفی این نکات می‌پردازیم و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. 
استفاده از برندهای معتبر 
یکی از مهمترین نکاتی که برای افزایش بهبود و کارآیی تلفن سانترال باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از برندهای معتبر است. این برندها دارای گارانتی هستند و به شما تضمین می‌دهند که تمامی استانداردها در ساخت آنها رعایت شده‌اند. همچنین، در صورت بروز مشکل، مرکز معتبری وجود دارد که شما به آن مراجعه کنید. 

استفاده از پروتکل‌های امنیتی 

یکی دیگر از مواردی که در مورد نحوه نصب تلفن سانترال باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از پروتکل‌های امنیتی است. به ویژه اگر سازمان امنیتی دارید و حفاظت از اطلاعات برای شما بسیار مهم است، باید به این موارد توجه داشته باشید. پیغام های صوتی محافظت شده با رمز عبور و خطوط تلفن رمزگذاری شده از جمله مواردی هستند که شما باید به آنها توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید از مزیت‌های تلفن سانترال بهره‌مند شوید.

بازدید دوره‌ای از تلفن سانترال

از جمله مواردی که پس از توجه به نحوه نصب تلفن سانترال باید به آن توجه داشته باشید، بازدید دوره‌ای از تلفن سانترال است. این تلفن نیز نیاز به آپدیت و بازدید دوره‌ای دارد تا کارکردش حفظ شود و مشکلی در ساختار آن به وجود نیاید. سازمان‌هایی که تلفن سانترال خود را راه‌اندازی می‌کنند، باید برنامه‌های مناسب را برای بازدید دوره‌ای آماده سازند تا این تلفن به خوبی کار کند و به روزرسانی‌های مناسب در ساختار آن به وجود بیاید و کارکرد آن بسیار مناسب باشد. 

نحوه نصب تلفن سانترال داری مراحل مختلفی است که با تعریف کردن داخلی‌ها و نصب کابل‎ها و اتصالات آغاز می‌شود. بهتر است بدانید که این تلفن نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه‌ها دارد و می‌تواند خطوط مناسب را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد. اما باید بدانید که شما باید برای نصب این تلفن، به برخی از موارد توجه داشته باشید. تلفن سانترال باید از برندهای معتبر تهیه شود و به صورت دوره‌ای مورد بازدید قرار گیرد تا هر گونه مشکلی که در آن وجود دارد، رفع شود و به درستی کار کند.
 

نظرات کاربران
نظرتان را با ما در میان بگذارید

شما در پاسخ به

نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
افزودن نظر
لطفا یک نظری بنویسید
شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

شستن پرده شستشوی پرده کاری است که همه افراد در طی سال باید... "بیشتر بخوانید"
نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که به تمیز کردن خانه اهمیت... "بیشتر بخوانید"
تمیز کردن لکه روی مبل |  ترفند از بین بردن...

تمیز کردن لکه روی مبل | ترفند از بین بردن...

مبل یکی از مهمترین المان‌هایی است که هر دکوراسیون برای اینکه... "بیشتر بخوانید"
بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

تمیز کردن خانه  تمیز کردن خانه ممکن است در ابتدا کمی دشوار... "بیشتر بخوانید"
کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی  کرکره برقی یکی از درب‌های مدرنی است که... "بیشتر بخوانید"
کارگر نظافت شرکت

کارگر نظافت شرکت

نیاز به کارگر نظافت شرکت دارید؟ نیاز به کارگر نظافت در یک... "بیشتر بخوانید"
چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم دوربین مداربسته باید به درستی نصب... "بیشتر بخوانید"
نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل یک کار مهم و ضروری است که باید به طور منظم انجام شود.... "بیشتر بخوانید"
نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال تلفن سانترال یکی از بزرگترین خدماتی است... "بیشتر بخوانید"
آموزش  رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان شاید شما بارها شنیده باشید که... "بیشتر بخوانید"