تمیز کردن لکه روی مبل |  ترفند از بین بردن انواع لکه مبل (جوهر، چربی و...)

تمیز کردن لکه روی مبل | ترفند از بین بردن انواع لکه مبل (جوهر، چربی و...)

نوشته شده توسط یگانه نجفی
1403/05/16
22 بازدید

مبل یکی از مهمترین المان‌هایی است که هر دکوراسیون برای اینکه زیباتر به نظر برسد، به آن نیاز دارد. با توجه به این موضوع که دائما بر روی مبل می‌نشینیم و از آن استفاده می‌کنیم، ممکن است مبل لک شود. به محض مشاهده لکه بر روی مبل، باید آن را تمیز کنید. زیرا در صورتی که لکه بر روی مبل باقی بماند، ممکن است به عمق پارچه مبل نفوذ کند و همین امر باعث می‌شود که تمیز کردن آن دشوار باشد. برای تمیز کردن لکه روی مبل راهکارهای متفاوتی وجود دارند که یکی از آنها استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید و بر روی لکه بگذارید. سپس، با دستمال به آرامی بر روی آن بکشید. با استفاده از یک دستمال تمیز، محل را تمیز کنید و به زودی مشاهده خواهید کرد که لکه از بین رفته است و مبل بسیار تمیز شده است. البته بهتر است بدانید برای تمیز کردن لکه روی مبل می‌توانید از شوینده‌های لکه‌بر نیز استفاده نمایید. برای دریافت خدمات نظافت منزل از طریق پاک رویال اقدام کنید.

نحوه تمیز کردن لکه‌های روی مبل پارچه‌ای

مبل‌های پارچه‌ای دارای ساختار بسیار حساسی هستند و شما در زمان تمیز کردن باید به موارد متعددی توجه داشته باشید. هرگز از دستمال زبر استفاده نکنید. دستمال زبر به تاروپود پارچه مبلی آسیب وارد می‌کند و ممکن است که سبب شود پارچه از بین برود. راهکارهای تمیز کردن لکه‌های روی مبل پارچه‌ای به صورت زیر هستند:

ترکیب جوش شیرین، آب و کمی سرکه

بهتر است جوش شیرین را با آب و سرکه حل کنید. اما باید به این مسئله توجه داشته باشید که این ترکیب نباید به مدت طولانی روی مبل باقی بماند. زیرا ممکن است باعث از بین رفتن حالت پارچه مبل شود. اگر لکه روغن یا لکه سختی بر روی پارچه است که با هیچ روشی از بین نمی‌رود، می‌توانید این ترکیب را مورد استفاده قرار دهید. در غیر اینصورت، پیشنهاد می‌شود که به سراغ روش بعدی بروید.

شوینده مبل همراه با بخارشور

شوینده‌های مبل دارای مواد ملایمی هستند که به پارچه مبل آسیب وارد نمی‌کنند. شوینده را بر روی لکه‌ها قرار دهید و سپس، مبل را با بخار شور تمیز کنید. این کار باعث می‌شود که لکه از روی مبل برداشته شود و ظاهر مبل بسیار شکیل و زیبا به نظر می‌رسد. 
البته باید بدانید که شما برای تمیز کردن لکه روی مبل همیشه به بخارشور نیاز ندارید. زیرا ممکن است بخارشور نداشته باشید و خرید آن برای شما دشوار باشد. در این صورت، می‌توانید مایع شوینده مبل را بر روی لکه قرار دهید و سپس، با دستمال چندین بار در حالت رفت و برگشتی بکشید. پس از آن، از یک دستمال تمیز استفاده کنید تا کف ایجاد شده را بردارید. 

راه حل‌های خانگی برای پاک کردن لکه روی مبل

یکی از روش‌های خانگی که برای تمیز کردن لکه روی مبل می‌توانید از آن استفاده نمایید، استفاده از نمک و الکل است. الکل و کمی نمک را با هم ترکیب کنید و سپس، بر روی لکه مبل بکشید. با این روش، لکه‌های سخت به سرعت از بین می‌روند و ظاهر مبل شما زیبا خواهد شد. روش دیگری که برای تمیز کردن مبل پیش روی شما قرار دارد، استفاده از ترکیب صابون و آب است. صابون را پودر کنید و آب به آن بیافزایید تا کف کند. سپس، این ترکیب را روی پارچه مبل قرار دهید و با دستمال بکشید. قدرت ترکیب آب و صابون بسیار زیاد است و اثرات آن به سرعت بر روی پارچه مبل پدیدار می‌شود. بسیاری از افراد می‌گویند استفاده از ترکیب آب و سرکه نیز برای تمیز کردن لکه روی مبل گزینه خوبی است. با این روش، می‌توانید به سرعت مبل را تمیز کنید و تمامی تیرگی‌ها از روی مبل برداشته می‌شوند.

نکات ایمنی برای پاک کردن لکه از روی مبل پارچه ای

برای تمیز کردن لکه مبل باید به نکات متعددی توجه کنید. در غیراینصورت، ممکن است با تمیز کردن نه تنها لکه از روی مبل شما تمیز نشود، بلکه مشکلات زیادی در ساختار مبل به وجود بیاید و ظاهر آن را تحت تاثیر قرار دهد. اگر می‌خواهید در این مسیر موفق عمل کنید، بهتر است به راهکارهایی که در ادامه می‌آیند، توجه داشته باشید.

به جنس مبل توجه داشته باشید!

یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از هر اقدام برای از بین بردن لکه روی مبل به آن توجه داشته باشید، جنس مبل است. مبل‌ها ممکن است از متریال‌های متنوعی مانند پارچه، چرم، پلی استر یا هر متریال دیگری ساخته شده باشند. هر متریال دارای روش خاصی برای تمیز کردن است. به طور مثال، ترکیب سرکه و جوش شیرین می‌تواند به ساختار مبل‌های چرمی اسیب وارد کند و هرگز نباید از این روش در مبل‌های چرمی استفاده کرد.

به سراغ برندهای معتبر بروید!

برای تهیه شوینده‌های مبل به سراغ برندهای معتبر بازار بروید. اگر برندها نامعتبر باشند، ممکن است از مواد بی‌کیفیت در ساختار آنها استفاده شده باشد و همین امر باعث می‌شود که به مبل آسیب وارد شود. همچنین، بر روی شوینده‌ها ذکر شده است که برای کدام پارچه‌ها مناسب هستند. بهتر است در زمان خرید، به مجوزهای بهداشتی شوینده‌ها توجه داشته باشید و در این باره اطمینان حاصل کنید که این شوینده تمامی مراحل بهداشتی را پشت سر گذاشته است و به شما یا مبل‌تان آسیب وارد نمی‌کند.

Image

از دستکش استفاده کنید!

یکی از مهمترین مواردی که در زمان تمیز کردن لکه روی مبل باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از دستکش است. برخی از افراد به این مسئله توجهی ندارند و بدون استفاده از دستکش، مبل خود را تمیز می‌کنند. این کار باعث می‌شود که پوست دستشان خراب شود و حتی ممکن است باعث به وجود آمدن تاول، اگزما یا هر آلرژی پوستی دیگر شود. آلرژی‎های پوستی معمولا به سختی درمان می‌شوند و گاهی ممکن است باعث بروز مشکلات دیگر شوند. با توجه به تمامی این موارد، توصیه می‌شود که به این نکته توجه داشته باشید تا بتوانید از دستان خود در زمان شستشوی مبل محافظت کنید.

اگر مبل قدیمی است، مراقب باشید!

یکی از مواردی که باید در زمان تمیز کردن مبل به آن توجه داشته باشید، قدیمی یا جدید بودن مبل است. اگر مبل قدیمی است، باید محتاط باشید. زمانی که مبل قدیمی است، ممکن است با استفاده از شوینده‌های مختلف خراب شود و حتی ممکن است که ساختار آن از بین برود ( به طور مثال، سوراخ شود). این موضوع بسیار مهم است و شما باید به آن توجه داشته باشید. گاهی توصیه می‌شود مبل‌های قدیمی را تنها با دستمال کشیدن تمیز کنید و از شوینده استفاده نکنید. همچنین، در صورتی که پارچه مبل خراب شده است، بهتر است به جای تمیز کردن به سراغ تعویض یا تعمیر روکش مبل بروید. 
تمامی مواردی که در اینجا برای تمیز کردن لکه روی مبل ذکر شدند، می‌توانند به شما کمک کنند مبل‌های تمیز و زیبایی داشته باشید. بهتر است بدانید اگر مبل‌ها برای مدت طولانی کثیف بمانند، ممکن است به سختی بتوان آنها را تمیز کرد. قبل از تمیز کردن با استفاده از جاروبرقی، آشغال، گردوخاک و کثیفی‌هایی را که بر روی مبل وجود دارند، پاک کنید. پس از آن، با استفاده از این روش‎ها، مبل را تمیز کنید. در صورتی که تمیز کردن مبل برای شما دشوار است، می‌توانید به سراغ مراکز معتبری بروید که این کار را برای شما انجام می‌دهند و در کمترین زمان ممکن مبل‌ها را تمیز می‌کنند.

نظرات کاربران
نظرتان را با ما در میان بگذارید

شما در پاسخ به

نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
افزودن نظر
لطفا یک نظری بنویسید
شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

شستن پرده شستشوی پرده کاری است که همه افراد در طی سال باید... "بیشتر بخوانید"
نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که به تمیز کردن خانه اهمیت... "بیشتر بخوانید"
تمیز کردن لکه روی مبل |  ترفند از بین بردن...

تمیز کردن لکه روی مبل | ترفند از بین بردن...

مبل یکی از مهمترین المان‌هایی است که هر دکوراسیون برای اینکه... "بیشتر بخوانید"
بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

تمیز کردن خانه  تمیز کردن خانه ممکن است در ابتدا کمی دشوار... "بیشتر بخوانید"
کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی  کرکره برقی یکی از درب‌های مدرنی است که... "بیشتر بخوانید"
کارگر نظافت شرکت

کارگر نظافت شرکت

نیاز به کارگر نظافت شرکت دارید؟ نیاز به کارگر نظافت در یک... "بیشتر بخوانید"
چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم دوربین مداربسته باید به درستی نصب... "بیشتر بخوانید"
نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل یک کار مهم و ضروری است که باید به طور منظم انجام شود.... "بیشتر بخوانید"
نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال تلفن سانترال یکی از بزرگترین خدماتی است... "بیشتر بخوانید"
آموزش  رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان شاید شما بارها شنیده باشید که... "بیشتر بخوانید"