نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

نوشته شده توسط یگانه نجفی
1403/05/20
19 بازدید

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که به تمیز کردن خانه اهمیت می‌دهید و می‌خواهید تمامی وسایلی را که در خانه دارید، زیبا و تمیز نگه دارید، بهتر است به دنبال راهکار مناسبی برای تمیز کردن مبل‌ها باشید. نحوه شستشو مبل در خانه بسیار ساده است و شما با چند راهکار ساده می‌توانید این کار را انجام دهید. ابتدا باید گردوغبار را از روی مبل پاک کنید. برای اینکار، می‌توانید از یک دستمال مرطوب استفاده نمایید. پس از آن، باید شوینده مناسب را انتخاب کنید و سپس، شوینده را بر روی لکه‌ها قرار دهید. در پایان، می‌توانید مبل‌ها را تمیز کنید. در صورتی که در خانه بخارشور دارید، می‌توانید با استفاده از بخار داغ مبل را شستشو دهید تا پارچه مبل شما کامل تمیز شود و براق‌تر به نظر برسد. در صورتی که بخار شور ندارید، می‌توانید پس از شستشو با شوینده، مبل را تمیز کنید و به زودی زیبایی و براقیت مبل نمایش داده می‌شود. برای دریافت خدمات نظافت منزل از طریق سایت پاک رویال اقدام کنید.

بهترین روش تمیزکردن و شستشو مبل در منزل

اولین مسئله در نحوه شستشو مبل در خانه به انتخاب نوع شوینده بستگی دارد. برای انتخاب نوع شوینده باید به متریال به کار رفته در مبل توجه داشته باشید. بهتر است در این مرحله بسیار حساس باشید و از شوینده‌ای استفاده کنید که به متریال مبل آسیب وارد نکند. معمولا، شوینده‌های ملایم برای تمامی مبل‌ها قابل استفاده هستند و آسیبی به آنها وارد نمی‌کنند. در صورتی که شوینده را خریداری نمایید، می‌توانید به سراغ شوینده‌هایی بروید که مخصوص مبل شما هستند. به طور مثال، اگر مبل شما چرمی است، باید بر روی شوینده ذکر شده باشد که شوینده مخصوص مبل چرمی است. مراحل دیگری که در نحوه شستشو مبل در خانه می‌توانید به کار ببرید، به شرح زیر هستند:
مبل را از کنار دیوار به وسط اتاق بکشید. بهتر است دورتادور مبل خالی باشد تا بتوانید آن را تمیز کنید. 
سپس، مبل را تمیز کنید و هر چیزی را که روی آن وجود دارد، بردارید. 
با دستمال خیس بدون هیچ شوینده‌ای بر روی مبل بکشید. این کار باعث می‌شود که مبل برای استفاده از مایع شوینده آماده شود. 
اکنون، باید مواد شوینده را روی مبل قرار دهید و با استفاده از دستمال بکشید. این کار را سریع انجام دهید و نگذارید که مواد شوینده برای مدت طولانی بر روی مبل باقی بمانند.
پس از آن، دستمال تمیز و خشک بردارید و مبل را تمیز کنید.

Image

طرز شستشوی مبل سلطنتی در خانه

مبل سلطنتی یکی از مبل‌هایی است که دارای زیر و بم زیادی است و در زمان تمیز کردن، باید کلیه بخش‌های آن را تمیز کنید و به فرورفتگی و بیرون رفتگی‌ها توجه داشته باشید. برای شستشوی مبل‌های سلطنتی بهتر است از برس نرم استفاده کنید. برس می‌تواند آلودگی‌ها را از روی سطح مبل بیرون بکشد و تمامی بخش‌های آن را تمیز می‌کند. در مبل‌های سلطنتی، معمولا پارچه‌های مختلف به کار می‌روند. در نتیجه، برای نحوه شستشو مبل در خانه می‌توانید به راهکار زیر توجه داشته باشید:
ترکیب آب و صابون درست کنید. 
روی مبل را کمی با دست آب بپاشید تا خیس شود. مراقب باشید که آب زیاد نباشد و به درون مبل نرود. در غیر اینصورت، ممکن است به ابر مبل آسیب وارد شود. 
ترکیب آب و صابون را بر روی مبل بریزید و با برس بکشید تا کف کند. 
برس را به آرامی بکشید. زیرا اگر برس را سفت بکشید، ممکن است بخش‌های مختلف آن آسیب ببینند.
برای تمیز کردن مبل، از پشتی مبل شروع کنید. 
پس از آن به بخش نشیمن برسید و آن را تمیز کنید. 
در پایان، با یک دستمال خشک مبل را تمیز کنید. 
سپس، با دستمال مرطوب دیگری که آغشته به مواد شوینده ملایم است، پایه‌ها و دسته‌های مبل را بکشید تا آلودگی از روی آنها پاک شود. هرگز از شوینده‌های قوی استفاده نکنید. زیرا ممکن است شوینده‌های قوی رنگ طلایی پایه‌های مبل را از بین ببرند و باعث خراب شدن آنها شوند. 
در صورتی که این امکان برای شما وجود دارد، مبل را روبروی باد پنکه قرار دهید تا خشک شود. 
پس از دو یا سه ساعت مبل را به سرجای اولش بازگردانید.

نحوه تمیز کردن چوب مبل استیل

در مبل‌های استیل، معمولا چوب‌های گران قیمت به کار می‌روند و اگر در زمان تمیز کردن آنها به برخی از نکات توجه نکنید، ممکن است از بین بروند و خراب شوند. در ادامه نحوه شستشو مبل در خانه، باید به روش تمیز کردن چوب مبل استیل بپردازیم که به شرح زیر هستند:
مخلوط روغن نارگیل و آبلیمو: ترکیب روغن نارگیل با آبلیمو را با استفاده از یک دستمال به آرامی بر روی پایه و قسمت‌های چوبی مبل بکشید. 
مخلوط سرکه سفید و آب: ترکیب سرکه سفید و آب می‌توانند آلودگی‌ها را از روی چوب مبل پاک کنند. اما باید مراقب باشید تا میزان سرکه سفید زیاد نباشد. زیرا در صورتی که سرکه سفید زیاد باشد، می‌تواند به کیفیت چوب آسیب وارد کند.
ترکیب آب پرتقال طبیعی و روغن زیتون: ترکیب آب پرتقال و روغن زیتون نیز ترکیب دیگری است که برای تمیز کردن چوب مبل می‌توانید به کار ببرید. 
بهتر است مراقب باشید که میزان روغن در این ترکیب‌ها از حد مشخصی بیشتر نشود، زیرا ممکن است که مایع درست شده چرب شود و به مبل آسیب وارد کند. 

تمیز کردن مبل استیل با سرکه و مایع دستشویی

برخی از افراد می‌گویند ترکیب سرکه و مایع دستشویی نیز گزینه خوبی برای از بین بردن لکه‌ها و شستشوی مبل‌هاست. برای درست کردن ترکیب، یک سوم مایع دستشویی سرکه بریزید و سپس، آن را بر روی مبل قرار دهید. این ترکیب کف زیادی را بر روی مبل درست می‌کند و در نتیجه، آلودگی‌ها به سرعت از روی مبل از بین می‌روند. مراقب باشید که سرکه زیادی را در این ترکیب به کار نبرید. در غیراینصورت، ممکن است به مبل آسیب وارد شود.

بهترین مواد پاک کننده برای شستن مبل در خانه

در ادامه نحوه شستشو مبل در خانه، بهتر است به معرفی مواد پاک کننده برای شستن مبل در خانه بپردازیم. این مواد به شرح زیر هستند:

ترکیب آب و صابون 
ترکیب جوش شیرین 
ترکیب نمک و الکل 
ترکیب آبلیمو و شوینده ملایم 
شوینده‌های متعددی در بازار وجود دارند که برای تمیز کردن مبل به کار می‌روند. در زمان خرید این شوینده‌ها، به سراغ برندهای معتبر بازار بروید. 

Image

بهترین مایع برای از بین بردن لکه مبل چرمی

اگر مبل چرم شما لکه گرفته است، بهتر است از ترکیب آب و صابون برای پاک کردن لکه چربی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که بافت چربی به سرعت از بین برود و به ساختار چرم آسیب وارد نمی‌شود. همچنین، می‌توانید از شوینده‌های شستشوی مبل چرمی که در بازار موجود هستند، استفاده نمایید. 
به صورت کلی، برای نحوه شستشو مبل در خانه باید به نکات متعددی توجه داشته باشید و تلاش کنید این کار را با دقت و حوصله زیاد انجام دهید. در صورتی که حوصله نداشته باشید یا اینکار را با سرعت زیاد انجام دهید، ممکن است به مبل آسیب زیادی وارد شود. معمولا، شستشوی مبل بین 40 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. پس از آن، باید 30 دقیقه صبر کنید تا مبل به صورت کامل خشک شود و رطوبت آن از بین برود. تا زمانی که مبل رطوبت دارد، بر روی آن ننشینید. زیرا ممکن است این کار باعث شود دوباره مبل لکه‌دار شود.
 

نظرات کاربران
نظرتان را با ما در میان بگذارید

شما در پاسخ به

نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
افزودن نظر
لطفا یک نظری بنویسید
شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

شستن پرده شستشوی پرده کاری است که همه افراد در طی سال باید... "بیشتر بخوانید"
نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که به تمیز کردن خانه اهمیت... "بیشتر بخوانید"
تمیز کردن لکه روی مبل |  ترفند از بین بردن...

تمیز کردن لکه روی مبل | ترفند از بین بردن...

مبل یکی از مهمترین المان‌هایی است که هر دکوراسیون برای اینکه... "بیشتر بخوانید"
بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

تمیز کردن خانه  تمیز کردن خانه ممکن است در ابتدا کمی دشوار... "بیشتر بخوانید"
کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی  کرکره برقی یکی از درب‌های مدرنی است که... "بیشتر بخوانید"
کارگر نظافت شرکت

کارگر نظافت شرکت

نیاز به کارگر نظافت شرکت دارید؟ نیاز به کارگر نظافت در یک... "بیشتر بخوانید"
چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم دوربین مداربسته باید به درستی نصب... "بیشتر بخوانید"
نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل یک کار مهم و ضروری است که باید به طور منظم انجام شود.... "بیشتر بخوانید"
نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال تلفن سانترال یکی از بزرگترین خدماتی است... "بیشتر بخوانید"
آموزش  رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان شاید شما بارها شنیده باشید که... "بیشتر بخوانید"