دسته‌ بندی ها

لوله کشی فاضلاب

لوله کشی فاضلاب

قیمت لوله کشی فاضلاب در شهریور 1403 چقدر است؟
نمودار قیمت خدمات لوله کشی فاضلاب نمودار قیمت
بالاترین قیمت 1,700,000
متوسط قیمت 1,300,000
پایین ترین قیمت 1,000,000
آنچه درباره لوله کشی فاضلاب خواهید خواند
ثبت سفارش

مزایا لوله کشی فاضلاب

 لوله کشی فاضلاب یکی از مهم ترین تخصص ها برای یک ساختمان محسوب می شود . فردی که این کار را بر عهده می گیرد، باید بتواند مسیری را طراحی کند که فاضلاب را به درستی هدایت کند. برای انتقال آب و ذرات معلق درلوله کشی فاضلاب از پمپ و نیروی خارجی استفاده نمی شود، پس هدایت صحیح آن از طریق شیب بندی مهم ترین اصل لوله کشی محسوب می شود. این شیب ها و به طور کلی، طراحی لوله کشی فاضلاب باید طوری باشد که بدون اختلال و گرفتگی، فاضلاب ساختمان را به انشعابات شهری و اصلی منتقل کند. 

چرا لوله کشی فاضلاب را به پاک رویال بسپاریم ؟ 

هدایت آب و مواد موجود درلوله کشی فاضلاب بدون انرژی خارجی و پمپاژ انجام می شود. در این صورت لوله ها باید طوری قرار بگیرند که، فاضلاب یک واحد را به خوبی جمع کنند؛ سپس با تجمیع آن با مواد حاصل از سایر واحدها و طبقات، فاضلاب کلی یک ساختمان را تخیله کنند. تمام این فرایند در مرکز ما در پاک رویال با استفاده از شیب بندی لوله ها اجرایی می شود.

افزایش بیش از حد شیب وهمچنین کم بودن شیب می تواند به حرکت سریع و یا کند شودن مایعات و جاماندن ذرات معلق منجر شود. این فرایند، در نهایت باعث گرفتگی لوله ها خواهد شد.طی کردن این مراحل به درستی دلیلی برای سوال چرا لوله کشی فاضلاب را به پاک رویال بسپاریم ؟  خواهد بود

اصول اجرای لوله کشی فاضلاب

لوله‌کشی فاضلاب بر اساس استانداردها و با استفاده از لوله مناسب انجام می شود . اصول اجرای لوله کشی فاضلاب به گونه ای است که در صورت اشتباه در اجرای آن می بایست از متخصص در این حوزه استفاده نمایید. لوله‌ها در ساختمان‌سازی امروزی معمولاً به‌صورت زیر سقفی نصب می‌شوند تا در صورت بروز مشکل در سیستم فاضلاب، تعمیر و یا تعویض سریع لوله‌ها امکان‌پذیر باشد. 

شیب استاندارد لوله کشی فاضلاب

یکی از مهم ترین تکنیک ها، انتخاب شیب استاندارد لوله کشی فاضلاب می باشد. شیبی که برای هر یک از لوله های افقی و عمودی در نظر گرفته می شود، باید به گونه ای باشد که سرعت عبور پساب ها و فضولات بیش از اندازه زیاد یا کم نباشد.


انتخاب لوله فاضلاب با جنس مناسب

انتخاب لوله با جنس مناسب در لوله کشی فاضلاب اصل مهمی است. جنس لوله های مورد استفاده برای فاضلاب اغلب از پولیکا، گالوانیزه می باشد. 

توجه به اتصالات لوله کشی فاضلاب

لوله های مورد استفاده برای فاضلاب برخی با چسب به هم متصل شده و برخی از مدل های فشاری هستند. در اصول و تکنیک های لوله کشی فاضلاب توجه ویژه ای به نوع اتصالات می شود و بر اساس شرایط محیط باید آنها را انتخاب کرد. 

بخش‌های مختلف فاضلاب ساختمانی

به طور معمول بخش‌های مختلف فاضلاب ساختمانی به سه بخش خطوط لوله‌کشی ، لوله‌کشی ونت (هواکش) و سیفون تقسیم بندی می شود. لوله کشی اصلی ترین بخش از یک ساختمان است که می ایست مورد توجه زیادی قرار گیرد. لوله های افقی و عمودی مربوط به ورود و خروج فاضلاب همگی باید در جای درست خود قرار داشته باشند تا همه امور به درستی اجرا گردد. 

تعبیه هواکش

توجه به هواکش یکی از نکات کلیدی در لوله کشی فاضلاب است که توجه نکردن  به آن باعث بوجود امدن بوی بد در ساختمان می شود. در تمام بخش هایی که از سیفون استفاده می شود، حتما باید هواکش در نظر گرفته شود.

انتخاب زمان مناسب برای لوله کشی

بیشتر لوله های فاضلاب از جنس پلیمری می باشند که با نوسانات دما با انبساط و انقباض روبرو خواهند شد. به همین علت  در روزهای سرد زمستان اگر این لوله ها در فضای باز قرار داشته باشند، خیلی زود دچار ترکیدگی خواهند شد.

نصب کردن مخزن رسوب گیر در لوله کشی فاضلاب

یکی از ایرادهای بوجود امده در لوله کشی ساختمان ها، ایجاد رسوب و گرفتگی آنها می باشد. به این علت لازم است که از مخزن رسوب گیر استاندارد استفاده شود تا ذرات جامد درون آن قرار گیرد.

نصب دریچه بازدید

در نقاطی که لوله های عمودی به افقی متصل می شوند، نصب دریچه الزامی است. این دریچه ها باید به گونه ای وصل شوند که دسترسی به آنها آسان باشد.

 

شرایط و قوانین

 همیار باید ابتدا محل لوله کشی را بررسی کند و سپس، پیشنهادات خود را به مشتری بدهد و در
صورت رضایت مشتری، اقدام به سرویس کند.
 تهیه لوازم و قطعات باید با رضایت مشتری صورت گیرد و در پایان، همیار باید فاکتور خرید را
به مشتری ارائه دهد.
 چنانچه محل مورد نظر به تخریب نیاز داشته باشد، هزینه آن به صورت جداگانه و به صورت
توافقی حساب می‌شود.
 ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی همیاران و مشتریان ممنوع است.

نظرات کاربران
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
خدمات مرتبطخدمات مرتبط