دسته‌ بندی ها

سونداژ در منزل

سونداژ در منزل

قیمت سونداژ در منزل در شهریور 1403 چقدر است؟

قیمت تعبیه سوند معده NGT در منزل
350,000 تومان
قیمت سونداژ یا تعویض سوند در منزل(بدون موارد مصرفی)
300,000 تومان
قیمت خارج کردن سوند در منزل
250,000 تومان
قیمت سونداژ مثانه در منزل
300,000 الی 400,000 تومان

نمودار قیمت خدمات سونداژ در منزل نمودار قیمت
بالاترین قیمت 500,000
متوسط قیمت 450,000
پایین ترین قیمت 350,000
آنچه درباره سونداژ در منزل خواهید خواند
ثبت سفارش

وصل سونداژ در منزل

امروزه به صورت چشمگیری کلیه خدمات پرستاری و پزشکی در منزل انجام می شوند. برای انجام این هدف ، موسساتی از وزارت بهداشت مجوزگرفته اند تا متخصصان و پرستاران با تجربه را جهت ارائه خدمات درمانی ازجمله ؛ وصل سوند در منزل یا تعویض سوند در منزل و کشیدن سوند در منزل آن برای بیماران اعزام کنند. بر خلاف گذشته دیگر نیازی نیست برای وصل سوند به کلینیک مراجعه کنید با خدمات سونداژ در منزل این امکان فراهم شده است که همه افراد بدون نیاز به خروج از منزلشان از خدمات وصل سوند در منزل بهره مند شوند.

سونداژ چیست؟

سونداژ، سوند ادرار یک لوله توخالی و انعطاف پذیر است که ادرار را از مثانه جمع می کند و به یک کیسه تخلیه منتهی می کند. سوند ادرار در اندازه ها و انواع مختلفی تولید می شود . سوند ها از مواد زیر ساخته می شوند:
• لاستیک
• پلاستیک (پی وی سی(
• سیلیکون
هنگامی که کسی قادر به تخلیه مثانه نیست ،باید از سوند استفاده کند . اگر مثانه تخلیه نشود ممکن است جمع شود و به کلیه ها فشار وارد کند.و در نتیجه باعث نارسایی کلیه شود که می تواند خطرناک باشد و باعث شود به کلیه ها آسیب وارد شود.

هزینه وصل و تعویض سوند در منزل

به طور معمول هزینه وصل و تعویض سوند ادرار در منزل توسط تمام موسسات مختلفی صورت می گیرد که طرح درمان در منزل تهران با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت و نرخ مصوب برای خدمات درون منزل می باشد. هزینه نصب و تعویض سوند ادراری در منزل فقط مربوط به همان خدمات می باشد در صورت درخواست سایر خدمات مانند : تزریق سرم در منزل تهران قیمت آنها جداگانه محاسبه می گردد. 

مزایای استفاده از سوند ادرار 

  • تخلیه کردن ادرار باعث از بین رفتن درد مثانه می شود.
  • کارایی کلیه ها و دستگاه تناسلی را نشان می دهد.
  • باعث پیشگیری از عفوت ادراری می شود .

 معایب استفاده از خدمات سوند ادرار

ممکن است بعد از برداشتن یا تعویض سوند بیمار احساس ناراحتی کند. معمولا هر چه مدت زمان استفاده از سوند ادرار بیشتر باشد احساس درد و ناراحتی بیشتر می شود طوری که ممکن است چندین روز بعد از برداشتن و تعویض سوند ادرار احساس سوزش داشته باشد.

هنگامی که وصل سونداژ مثانه غیر اصولی انجام شود یا چندین هفته به طول بکشد ممکن است سبب عفونت شود.

اگر سوند خالی نشود ممکن است مایع داخل بالن خارج شود یا نصب سوند به طور ناگهانی به مجرای ادراری سبب درد و آسیب بافتی می شود.

تعویض سوند فولی در منزل 

شایید برای شما سوال شود که آیا هر سوند ادراری که برای بیمار تعبیه شد نیاز به تعویض ندارد؟ جواب این سوال بله است، سوند های ادراری معمولا از نوع لاتکس هستند وتا حدود 30 روز در صورت رعایت نکات مراقبت روزانه سوند در منزل قابل استفاده می باشند ، ولی پس از آن زمان آن می رسد که تعویض گردند، تعویض سوند به منزله حفظ بیمار از ایجاد عفونت های خونی و پیامد های خطرناک پس از آن است، از این رو شما نیز در صورتی که برای خود یا بستگان خود از سوند ادرار در منزل استفاده می نمایید، سعی کنید زمان سوند گذاری را به خاطر داشته باشید تا در آینده بدانید که در چه تاریخی باید تعویض سوند ادراری در منزل را انجام دهید، البته با وجود موسسه خدمات پرستاری در منزل ، این امکان به وجود آمده است که با تقویم های مختلف درمانی خود به کاربران عزیز خود کمک کنید تا از روز های مهم اقدامات درمانی پس از اولین اقدام خود آگاهی لازم داشته باشند.

انواع سونداژ در منزل

سوند دائم و موقت دو دسته متفاوت از سوند ادراری محسوب می شود که تفاوت عمده آن‌ها در محل جای گیری و مدت زمان استفاده از سوند است.

سوند دائمی: این نوع سوندها با نام سند فولی نیز شناخته می‌شوند. نحوه قراردهی سوند ادراری دائمی به این صورت  است که لوله‌ی انعطاف‌پذیر از مجرای ادرار وارد محل قرارگیری خود می‌شود. البته در برخی مواقع نیز نیاز است تا یک سوراخ در پایین شکم به همین منظور ایجاد شود.
سوند موقت: افرادی که یک عمل سخت انجام داده اند و تا مدتی مانع انجام امور شخصی آن‌ها می‌شود، از سوند موقت استفاده می‌کنند. نحوه اتصال سوند ادراری موقت نیز مانند سوند ادراری دائم نیز می باشد. 

شرایط و قوانین

 

  • خدمات سونداژ در محل شامل حضور متخصص و انجام خدمات سوندگذاری، تعویض سند و آموزش برای نگهداری از سوند است. این سرویس، به صورت دوره‌ای و در مدت زمان مشخص ارائه می‌شود.
  • همیارانی که با این مرکز همکاری دارند، مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایرانی دریافت کرده‌اند.
  • پس از ثبت درخواست، مشاوران این مرکز با شما تماس می‌گیرند و پس از نیازسنجی، بهترین خدمات ارائه می‌شود. قیمت نیز پس از بررسی خدمات مورد نیاز مشتری اعلام می‌شود.
  • همیاران بدون نسخه پزشک اجازه ندارند سون را به بیمار وصل کنند. 
  • در صورتی که خدمات سوند بیشتر از یک هفته است، عقد قرارداد رسمی با این مرکز گزینه خوبی است و شخص می‌تواند از تخفیفات دوره‌ای بهره‌مند شود.

نظرات کاربران
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
خدمات مرتبطخدمات مرتبط