دسته‌ بندی ها

دیالیز در منزل

دیالیز در منزل

قیمت دیالیز در منزل در شهریور 1403 چقدر است؟

قیمت اجاره دستگاه دیالیز به مدت یک ماه(بدون خدمات پرستاری)
6,000,000 تومان
قیمت همودیالیز در منزل(پرستار به همراه موارد مصرفی)
2,700,000 تومان

نمودار قیمت خدمات دیالیز در منزل نمودار قیمت
بالاترین قیمت 13,500,000
متوسط قیمت 9,000,000
پایین ترین قیمت 9,000,000
آنچه درباره دیالیز در منزل خواهید خواند
ثبت سفارش

مراحل دیالیز در منزل 

کلیه وظیفه دفع مایعات اضافی از بدن و پاکسازی سموم از خون را بر عهده دارد. اگر به دلایلی کلیه ها قادر به دفع مایعات در بدن نباشد باید از خدمات دیالیز در منزل یا مراکز دیالیز استفاده شود. اگر کلیه ها از کار بیفتند و توانایی تصفیه خون را نداشته باشند ، سطح مواد مضر و مایعات اضافی در بدن افزایش می یابد. متأسفانه اگر این مواد مضر با دیالیز از بدن خارج نشوند، آسیب بسیار جدی به بدن وارد می شود.

برخی از بیماران به دلیل نارسایی کلیه و سایر بیماری های کلیوی، مقدار زیادی مواد زائد مانند اوره و کراتینین در بدن خود دارند. پزشکان مواد شیمیایی موجود را با نمونه گیری خون آزمایش می کنند تا تشخیص دهند که چه زمانی دیالیز نیاز است. با توجه به آلودگی محیط  بیمارستان‌ ها و احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی، توجه بیشتری به بیماران کلیوی برای خدمات دیالیز در منزل شده است. 

مزایای دیالیز در منزل

از مزایای دیالیز در منزل می توان به کاهش هزینه رفت و آمد و از دست دادن یک روز کاری را بر دوش افرادی که کار می کنند اشاره کرد . مورد بعدی تسلی دادن به بیمار است. محیط بیمارستان در بهترین شرایط ممکن برای فرد ناامنی ایجاد می کند. بنابراین استفاده از خدمات دیالیز در منزل می تواند به بیمار آرامش دهد. همچنین به دلیل حضور پزشک متخصص، دیالیز با کیفیت بالاتری انجام می شود و روند درمان و طول مدت دیالیز را سرعت می دهد.

خدمات دیالیز در منزل با پاک رویال

 سطح دیالیز و طول مدت دیالیز و همچنین تعداد دفعات مراجعه بیماران به بیمارستان ها از دلایل دریافت خدمات در منزلمی باشد. اکثر بیماران دیالیزی با وضعیت جسمانی نامناسب و سن بالا به مراکز دیالیز مراجعه می کنند و پس از انجام دیالیز نیاز به استراحت دارند. چه چیزی بهتر از استراحت در خانه؟ خدمات دیالیز در منزل با پاک رویال با کادری مجرب و بهترین دستگاه دیالیز خانگی آماده خدمت رسانی به تمامی بیماران محترم است. شرکت خدماتی پاک رویال علاوه بر خدمات دیالیز خانگی با دستگاه های قابل حمل، خدمات دیگری را نیز در زمینه خدمات مراقبتی و پرستاری ارائه می دهد که شامل درمان زخم بستر، خدمات پانسمان زخم در منزل، تزریق ویال و دارو در منزل، همراهی بیماران تا بیمارستان های دولتی، پرستاری و تغذیه سالمندان در منزل، پرستاری و تغذیه کودکان در منزل و…  این مجموعه همواره در تلاش است تا تجربه ای عالی در خدمات پزشکی و پرستاری برای شما پدید آورد.

 دیالیز چیست؟

شاید برایتان سوال باشد که دیالیز چیست؟ دیالیز یک روش درمانی برای کسانی است که کلیه های آنها به درستی کار نمی کند این فرآیند، وظیفه تصفیه خون را به عهده می‌گیرد و مواد زاید و سموم را از بدن دفع می‌کند. در واقع، دیالیز کلیه جایگزینی مناسب برای عملکرد کلیه سالم است و کمک می‌کند تا عملکرد کلیه و کیفیت زندگی بهبود یابد.

آیا جایگزینی برای دیالیز وجود دارد؟

فرایند دیالیز زمان بر و پرهزینه است بنابر این همه آن را انتخاب نمی کنند، به خصوص اگر نارسایی حاد کلیوی را تجربه می کنند.

یکی از راه های جایگزین مدیریت کم خونی است. هنگامی که کلیه ها به درستی عمل  می کنند، هورمون اریتروپویتین (EPO) به طور طبیعی در بدن تولید می شود.

کنترل فشار خون خوب می تواند به کند شدن زوال کلیه شما کمک کند.
برای جلوگیری از کم آبی مایعات بنوشید.
قبل از مصرف داروهای ضدالتهابی، از جمله ایبوپروفن و دیکلوفناک با پزشک خود مشورت کنید.

پیوند کلیه گزینه دیگری برای برخی افراد است. همچنین یک تعهد بلند مدت است. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا پیوند برای شما مناسب است یا خیر. کسانی دارای مشکلات زیر باشند کاندیدای پیوند نمی باشند:

  • استعمال دخانیات
  • به شدت از الکل استفاده کنید
  • چاق هستند
  • یک وضعیت سلامت روانی درمان نشده دارند

توقف دیالیز

چنانچه قصد دارید دیالیز خود را متوقف کنید ، از پزشک خود بخواهید وزن و فشار خون شما را بررسی کند. کنترل وزن و فشار خون  به تعیین اینکه آیا دیالیز مؤثر است یا خیر کمک می‌کند.

قبل از قطع درمان، هر گونه نگرانی را با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است به شما پیشنهاد کنند قبل از پایان دادن به این درمان نجات بخش با متخصص سلامت روان صحبت کنید. اگر وضعیتی که باعث نارسایی کلیه شده است درمان نشده باشد، توقف دیالیز ممکن است منجر به مرگ شود. 

شرایط و قوانین

 

  • خدمات دیال در منزل شامل حضور پزشک به همراه تجهیزات مورد نیاز است. سپس، خدمات همودیالیز یا دیالیز صفاقی در محل صورت می‌پذیرد.
  • همیارانی که در این مرکز حضور دارند، مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرده‌اند.
  • پس از ثبت درخواست، همیاران این مرکز با شما تماس می‌گیرند و نیازهای بیمار را بررسی می‌کنند. قیمت بر اساس نیازهای بیمار مشخص می‌شود.
  • در صورت نیاز به خدمات بیشتر یا خاص، باید به همیاران اعلام شود.
  • همیاران اجازه دیالیز بیمار بدون نسخه پزشک را ندارند.
  • در صورت نیاز به خدمات دیالیز به صورت دوره‌ای، عقد قرارداد رسمی با این مرکز گزینه خوبی است. 

نظرات کاربران
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
خدمات مرتبطخدمات مرتبط