دسته‌ بندی ها

تست غربالگری در منزل

تست غربالگری در منزل

قیمت تست غربالگری در منزل در شهریور 1403 چقدر است؟

قیمت آزمایش غربالگری
توافقی تومان

نمودار قیمت خدمات تست غربالگری در منزل نمودار قیمت
بالاترین قیمت 0
متوسط قیمت 0
پایین ترین قیمت 0
آنچه درباره تست غربالگری در منزل خواهید خواند
ثبت سفارش

تست غربالگری در منزل می ‌تواند با استفاده از کیت ‌های آزمایشی مخصوص، به طور موثر انجام شود. ابتدا نمونه ‌ای از مایع بدن (مثلاً خون یا ادرار) را جمع آوری کرده و به دقت دنباله ‌ای از مراحل را طی کنید. سپس، از طریق دنبال کردن دستورالعمل‌ های کیت، از جمله مخلوط کردن نمونه با مواد شیمیایی مخصوص و مشاهده تغییرات، نتیجه آزمون را تشخیص دهید. در صورتی که نتیجه مشکوک باشد، به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و توصیه ‌های بیشتری دریافت کنید.

خدمات تست غربالگری در منزل پاک رویال

پاک رویال یکی از شرکت‌هایی است که خدمات تست غربالگری در منزل را ارائه می ‌دهد. خدمات تست غربالگری در منزل پاک رویال به این صورت است که آنها با ارائه کیت‌ های آزمایشی مخصوص، امکان تست ‌های مختلفی را در محیط خانگی برای غربالگری به عنوان مثال برای بیماری‌ های مشهور مانند هپاتیت، هیومن پاپیلوماویروس HPV، کمبود ویتامین D و سایر بیماری ‌ها و موارد پزشکی فراهم می‌ کنند. این خدمات اغلب از طریق سفارش آنلاین یا از طریق فروشگاه‌ هایی که همکاری با آنها دارند، در دسترس هستند. اطلاعات بیشتر می ‌تواند در وب ‌سایت رسمی پاک رویال یا از طریق تماس با مرکز خدمات مشتریان آنها به دست آید.

مراحل آزمایش های نوزاد

مراحل آزمایش های نوزاد به شرح زیر است:
مراحل آزمایش ‌های نوزاد معمولاً به دو دسته تقسیم می ‌شوند: آزمایش ‌های تولد و آزمایش‌ های تحت نظر پزشک متخصص پس از تولد. در اینجا مراحل هر دسته را توضیح می ‌دهم:
1. آزمایش ‌های تولد
   - آزمایش خون کبدی: این آزمایش برای ارزیابی سلامت کبد نوزاد استفاده شده و میزان آنزیم‌ های کبدی را اندازه ‌گیری می‌ کند.
   - آزمایش جوش ‌های ترشحی: برای ارزیابی وضعیت ترشحات نوزاد از جمله خون و مواد دیگر استفاده می ‌شود.
   - آزمایش‌ های تعیین گروه خون و فاکتور Rh: برای تعیین گروه خون و فاکتور Rh نوزاد انجام می ‌شود.
2. آزمایش‌ های تحت نظر پزشک متخصص پس از تولد
   - آزمایش جوش خون CBC: برای بررسی تعداد و نوع سلول ‌های خونی انجام می ‌شود.
   - آزمایش متابولیت ‌ها: برای اندازه‌ گیری سطوح گلوکز، بیلیروبین و الکترولیت‌ ها در خون نوزاد استفاده می ‌شود.
   - آزمایش ‌های نمونه ‌گیری سرپایی: مثل تست ‌های شنوایی و دید انجام می ‌شود.
این آزمایشات توسط پزشکان و تیم ‌های پزشکی متخصص انجام شده و نتایج آنها می ‌توانند به تشخیص و درمان اختلالات نوزاد کمک کنند.

تفسیر آزمایش غربالگری نوزاد

تفسیر آزمایش غربالگری نوزاد به عوامل مختلفی مانند نوع آزمایش، سن نوزاد، سابقه خانوادگی و سایر شرایط سلامتی بستگی دارد. به طور کلی، نتایج آزمایش غربالگری نوزاد به یکی از سه دسته زیر تقسیم می شوند:
1. طبیعی
اگر نتایج آزمایش غربالگری نوزاد طبیعی باشد، به این معنی است که احتمال ابتلا به بیماری مورد نظر در نوزاد کم است. با این حال، این نتیجه به طور قطعی نشان دهنده عدم وجود بیماری نیست و ممکن است نوزاد در آینده به بیماری مبتلا شود.
2. مشکوک
اگر نتایج آزمایش غربالگری نوزاد مشکوک باشد، به این معنی است که احتمال ابتلا به بیماری مورد نظر در نوزاد بیشتر از حد معمول است. در این صورت، لازم است آزمایش های تکمیلی برای تأیید یا رد تشخیص انجام شود.
3. غیرطبیعی
اگر نتایج آزمایش غربالگری نوزاد غیرطبیعی باشد، به این معنی است که احتمال ابتلا به بیماری مورد نظر در نوزاد بالا است. در این صورت، لازم است اقدامات درمانی لازم برای نوزاد انجام شود.
در اینجا چند نکته برای تفسیر آزمایش غربالگری نوزاد آورده شده است:
همیشه با یک متخصص پزشکی مشورت کنید. بهترین راه برای تفسیر آزمایش غربالگری نوزاد، مشورت با یک متخصص پزشکی مانند متخصص اطفال یا متخصص ژنتیک است.
به تمام عوامل مرتبط توجه کنید. تفسیر آزمایش غربالگری نوزاد باید با در نظر گرفتن تمام عوامل مرتبط مانند سن نوزاد، سابقه خانوادگی و سایر شرایط سلامتی انجام شود.
به یاد داشته باشید که آزمایش غربالگری نوزاد فقط یک آزمایش غربالگری است. آزمایش غربالگری نوزاد فقط می تواند احتمال ابتلا به بیماری را نشان دهد و نمی تواند به طور قطعی وجود یا عدم وجود بیماری را تأیید یا رد کند.

شرایط و قوانین

 

  • برای انجام غربالگری، ارائه نسخه پزشک الزامی است. 
  • غربالگری نوبت اول و دوم باید در زمان‌های مشخص انجام شوند.
  • افرادی که قرار است تست غربالگری بدهند، نباید قبل از آزمایشات وعده‌های سنگین مصرف کنند.
  • همیارانی که با این مرکز همکاری دارند، مجوزهای مورد نیاز خود را از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرده‌اند.
  • پس از ثبت درخواست در سامانه، مشاوران این مرکز با شما تماس می‌گیرند و بر اساس نیازهایی که دارید، بهترین گزینه را پیشنهاد می‌دهند. قیمت در طی تماس تلفنی و بر اساس نیازهای متقاضی، اعلام می‎‌‎شود. در صورتی که متقاضی نیاز ویژه‌ای دارد، باید به همیاران اطلاع دهید.

نظرات کاربران
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
نوید خداپناهی 1402/11/12 کار، رفتار و منش عالی و حرفه‌ای. تمیز، منظم، مودب رضایت کامل از ایشون داشتیم
مهدی منافی
خدمات مرتبطخدمات مرتبط