کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی چیست؟

نوشته شده توسط عماد اوجانی
1403/05/02
23 بازدید

کرکره برقی یکی از درب‌های مدرنی است که این روزها در بازار موجود است و با استفاده از ریموت بالا و پایین می‌رود و می‌تواند امنیت را در محیط برقرار سازد.

کرکره برقی 

کرکره برقی یکی از درب‌های مدرنی است که این روزها در بازار موجود است و با استفاده از ریموت بالا و پایین می‌رود و می‌تواند امنیت را در محیط برقرار سازد. نصب کرکره برقی نیاز به تخصص ویژه دارد و کارشناس مربوطه باید سیم‌کشی و کابل کشی را در محیط مورد بررسی قرار دهد. همچنین، کرکره برقی مانند هر وسیله دیگری ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شود که در این صورت، فرد باید هر چه سریعتر تعمیر کرکره برقی را به یک فرد متخصص بسپارد. این درب شامل اجزای مختلفی از جمله ریل کرکره برقی، محفظه کرکره ، رول کرکره، ریموت، کنترل پنل و برق اضطراری کرکره است و هر یک از این اجزا بر عملکرد درست کرکره برقی اثر می‌گذارند. این کرکره در انواع مختلفی تولید می‌شود و افراد باید با توجه به نیازهای محیط بهترین مدل کرکره را انتخاب کنند

Image

مزایای کرکره برقی

کرکره برقی محصولی است که در درب‌های ورودی کار می‌شود و از فلزاتی مانند آهن یا آلومینیوم ساخته شده است. برخی از مزایای کرکره‌های برقی به شرح زیر هستند:

  • افزایش امنیت محیط: کرکره‌های برقی بسیار مقاوم هستند و امنیت را در محیط برقرار می‌کنند. 
  • زیبایی محیط: کرکره‌های برقی با اینکه از فلز ساخته شده است، دارای ظرافت بسیار بالایی هستند و می‌توانند به زیبایی محیط نیز کمک کنند. این محصولات معمولا در رنگ سفید یا طوسی تولید می‌شوند و می‌توانند دکوراسیون محیط را تحت تاثیر قرار دهند. 

  تجهیزات کرکره برقی

در ادامه پرداختن به سوال کرکره برقی چیست، باید به این مسئله بپردازیم که تجهیزات کرکره برقی چیست؟! تجهیزات این کرکره که هر یک بر عملکرد آن اثر می‌گذارند، به شرح زیر هستند:

  • کرکره برقی: کرکره برقی خودکار یا هوشمند که به وسیله موتور قدرت‌مندی کنترل می‌شود،  به صورت خودکار باز و بسته شود.  این بخش دقیقا همان چیزی است که شما مشاهده می‌کنید.
  • موتور: موتور بخشی است که انرژی برقی را به نیروی حرکتی تبدیل می‌کند و کرکره برقی را به طور خودکار حرکت می‌دهد. موتور کرکره برقی بسیار قوی است و می‌تواند در کمتر از یک دقیقه درب را باز کند و ببندد.
  • سیستم کنترل: این سیستم‌ها شامل دستگاه‌ها و کنترل‌گرهای هوشمندی هستند که دستورات باز و بسته شدن کرکره برقی را از طریق کلیدها یا تایمرهای برنامه‌ریزی شده می‌پذیرند.
  • سنسورها: برای کنترل ویژگی‌های حرکت خودکار کرکره برقی، استفاده از سنسورهای مختلفی که وضعیت‌های مختلف را می‌سنجند و این اطلاعات را به سیستم کنترل انتقال می‌دهند، ضروری است.
  • سیم‌کشی و متعلقات نصبی: برای اتصال و نصب کرکره برقی به منابع برق و سیستم کنترل، از سیم‌کشی، پیچ و رول، کانکشن‌ها و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می‌شود. این بخش بسیار مهم است و باید عملکرد مناسبی داشته باشد.

 نحوه کار کرد کرکره برقی

اکنون باید به این سوال پاسخ دهیم که نحوه کارکرد کرکره برقی چیست. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ابتدا فرد ریموت را فشار می‌دهد و سیگنالی را به موتور کرکره برقی ارسال می‌کند. موتور این کرکره نیروی حرکتی را به درب ارسال می‌کند و همین امر باعث باز شدن درب کرکره برقی می‌شود. بهتر است بدانید قدرت کرکره برقی نقش بسیار مهمی در عملکرد آن دارد. ریموت باید دقیقا روبروی درب قرار گیرد تا بتواند آن را باز و بسته کند. در غیر اینصورت، ممکن است موتور نتواند دستور را دریافت کند و دیگر درب باز نمی‌شود. 

Image

نصب کرکره برقی 

کرکره‌های برقی به دلیل استفاده از آهن در ساختارشان وزن بالایی دارند و نصب آن باید توسط فردی صورت گیرد که تخصص لازم را در این زمینه دارد. این محصولات دو جداره و تک جداره هستند و افراد باید با توجه به نیازهای خود بهترین کرکره برقی را انتخاب کنند.

نکات مهم قبل از خرید کرکره برقی

برای اینکه بتوانید از کرکره برقی استفاده کنید، باید به نکات متعددی توجه داشته باشد. این مسئله بسیار مهم است و باعث می‌شود که شما بتوانید با توجه به نیازهای خود بهترین کرکره برقی را انتخاب کنید و امنیت محیط خود را تضمین نمایید. برخی از افراد در محیط‌های سردسیر و برخی در محیط‌های گرمسیر زندگی می‌کنند. انتخاب درب با توجه به شرایط آب و هوا بسیار مهم است و سبب می‌شود که درب عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. موارد دیگری نیز وجود دارند که شما باید به آنها توجه داشته باشید و این موارد به شرح زیر هستند. 

Image

توجه به برند کرکره برقی 

برای خرید کرکره برقی باید به برند تولید کننده توجه داشته باشید. امروزه، برندهای متعددی در بازار موجود هستند که هر یک درب‌های مختلفی را با مشخصات فنی متفاوت به بازار عرضه می‌کنند و این درب‌ها می‌توانند پاسخگوی نیازهای محیط باشند. برای خرید باید به برندی اعتماد کنید که بر اساس اصول استاندارد ساخته شده است و با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. در صورتی که قیمت کرکره برقی از حد معقول کمتر باشد، ممکن است نشان دهد که مشکلی در ساختار کرکره برقی وجود دارد یا این محصول اصل نیست. بهتر است قبل از خرید با کارشناسان مشورت کنید .

دریافت گارانتی در زمان خرید 

یکی از مواردی که در زمان خرید کرکره برقی باید به آن توجه داشته باشید، دریافت گارانتی است. گارانتی نشان می‌دهد که کرکره برقی اصل است و شما می‌توانید به آن اعتماد داشته باشید. همچنین، در صورتی که مشکل در ساختار کرکره برقی به وجود بیاید، شرکتی وجود دارد که پاسخگوی شما باشد. 
 

نظرات کاربران
نظرتان را با ما در میان بگذارید

شما در پاسخ به

نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
افزودن نظر
لطفا یک نظری بنویسید
شما باید این قوانین را بخوانید و بپذیرید.
ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

ساده ترین راه شستن پرده در 5 گام + بایدها و...

شستن پرده شستشوی پرده کاری است که همه افراد در طی سال باید... "بیشتر بخوانید"
نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

نحوه شستشو مبل در خانه + رفع انواع لکه مبل

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که به تمیز کردن خانه اهمیت... "بیشتر بخوانید"
تمیز کردن لکه روی مبل |  ترفند از بین بردن...

تمیز کردن لکه روی مبل | ترفند از بین بردن...

مبل یکی از مهمترین المان‌هایی است که هر دکوراسیون برای اینکه... "بیشتر بخوانید"
بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

بهترین روش‌های نظافت حرفه‌ای برای خانه‌های بزرگ

تمیز کردن خانه  تمیز کردن خانه ممکن است در ابتدا کمی دشوار... "بیشتر بخوانید"
کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی  کرکره برقی یکی از درب‌های مدرنی است که... "بیشتر بخوانید"
کارگر نظافت شرکت

کارگر نظافت شرکت

نیاز به کارگر نظافت شرکت دارید؟ نیاز به کارگر نظافت در یک... "بیشتر بخوانید"
چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم دوربین مداربسته باید به درستی نصب... "بیشتر بخوانید"
نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل شمال تهران

نظافت منزل یک کار مهم و ضروری است که باید به طور منظم انجام شود.... "بیشتر بخوانید"
نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال تلفن سانترال یکی از بزرگترین خدماتی است... "بیشتر بخوانید"
آموزش  رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان

آموزش رفع اتصالی برق ساختمان شاید شما بارها شنیده باشید که... "بیشتر بخوانید"